Gårdagens händelse på Malmvägen är oacceptabel

Igår var det en stor polisinsats på Malmvägen, då personer setts gå omkring med automatvapen i området. Det är helt oacceptabelt. I Sollentuna råder det absolut nolltolerans mot kriminalitet och kriminella gäng. Vi arbetar dagligen med att få bort Tureberg och Edsberg från polisens lista över särskilt utsatta områden. Inga utsatta områden ska finnas i Sollentuna.Trygghet är sedan tidigare ett prioriterat område i kommunens alla verksamheter. Samverkan har ökat under flera år, både inom kommunen och med polisen. Den ökade samordningen av insatser mellan skola, socialtjänst, fritidsverksamhet, det kommunala bostadsbolaget och polisen har gett goda resultat. Nu intensifieras åtgärderna ytterligare för att öka tryggheten i kommunen. Bland annat har vi genomfört följande: – Ökat vårt samarbete med polisen – Satsat mer på skolan i särskilt utsatta områden. – Förstärkt belysningen på flera platser i kommunen