Vi vill ha en regering som tar ansvar!

Den svenska skolan behöver en regering som tar ansvar för kvaliteten. Inte en som använder våra barn som ett socialt experiment.

Socialdemokraterna vill att våra barn ska utstå bussning och lottning för att motverka segregationen i skolan. Det är helt fruktansvärt. De senaste sju åren har visat oss med all tydlighet att den Socialdemokratiska regering varken har kraft eller vision för att möjliggöra reformer som är bra för svensk skola. Imorse kunde vi dessutom ta del av nyhetsrapporteringar om hur undersökningar om svensk skola förvanskas för att få verkligheten att se bättre ut än vad den är. Det är ett stort problem att undersökningar medvetet manipuleras så att Sverige tror att läget förbättras när det i själva verket är en klar försämring.

Det är lättare för (S) att ifrågasätta valfriheten och jaga friskolor istället för att på allvar se till att eleverna lär sig mer. Det är nu dags för ett nationellt maktskifte. Våra barn och ungdomar förtjänar mycket mer.